Maria Montessori
Maria Montessori (1870-1952) bila je talijanska liječnica, pedagoginja, autorica takozvane Montessori pedagogike koja je rezultat njezinog dugogodišnjeg promatranja, istraživanja i praćenja razvoja djece. Smatrala je da djeca imaju prirođene snage za samorazvoj pa im je izradila osobito prilagođen didaktični materijal, primjeren njihovu tjelesnom i duševnom razvoju. Poticalo je osjetilno i vizualn stjecanje znanja, samostalnost i samoaktivnost. Svoje predagoške metode praktično je provjerila i potvrdila u domovima (Casa dei Bambini), pri čemu je posebnu pozornost posvetila dječjem okruženju i primjernim razvojnim pristupima odgajatelja.
Montessori pedagogija
Roditelji smo po prirodi obično takvi, da bismo željeli pomoći djetetu u svemu. Filozofija Marie Montessori nas uči, da mu nikada ne pomažemo više nego što je prijeko potrebno. Zapravo, vježbanje jača svaku razvojnu sposobnost. Samo ono što dijete radi samostalno vodi ga do samostalnosti i neovisnosti.
Maria Montessori nazvala je "upijajući um" sposobnost djeteta da upija iz svoje okoline, kao upija spužva. Zato je vrlo važno da mu to dopustimo. Naš nam je namještaj često prepreka koja djetetu onemogućava sudjelovanje u obiteljskim poslovima. Zato je toranj za učenje, odlična oprema koja djetetu olakšava ili omogućuje sudjelovanje u tim aktivnostima.
Ne smijemo zaboraviti da se razum razvija kroz kretanje, jer su inteligencija i kretanje snažno povezani. Za tu svrhu savršen je Piklerov trokut – Emma Pikler, mađarska pedijatrica. Djetetov motorički razvoj trebao bi se razvijati što prirodnije, prirodnim tempom, bez smetnij. Naši proizvodi od samog početka promiču samostalnost kod djeteta, što im daje motivaciju za rad, odlučnost i samopouzdanje u svojim sposobnostima.
Današnji svijet zahtijeva ljude koji su samostalni i neovisni, ljude koji poznaju i poštuju sebe i druge te imaju sposobnost empatie. To je ono što dobivamo ako imamo radost učenja, entuzijazam za istraživanje, čuđenjem i drugim vještinama potrebnim za uspješan život.